“Viatges Invisibles” o els misteriosos camins de l’inconscient creatiu
Quan una artista comença un procés creatiu necessita la màxima presència de l’esperit, amb absoluta concentració i imaginació. Existeix un treball paral·lel que pot ajudar a una directora o director (guionistes, sonidistes o muntadores i muntadores) a optimitzar a les seves capacitats de reacció i sensibilitat quan s’enfronten a un treball mental i emocional. En aquest seminari es presenten una sèrie d’exercicis conscients que desenvolupen la sensibilitat auditiva, augmenten la qualitat en l’escolta, el sentit del ritme, la consciència de les formes, el desenvolupament de la imaginació… També es duran a terme exercicis associatius (so-color, so-forma geomètrica, so-imatge…) amb els quals es vol treball l’aproximació a altres nivells de consciència, és a dir, a l’inconscient i al subconscient, des d’on es poden activar més intensament les capacitats creatives i intuïtives dels participants.

Temari
1. El món sonor/ Obrir l’oïda / Treball amb el silenci / El temps i l’espai interior
Creació d’un espai interior. Creació d’un temps interior. Sensibilització d’allò audible a través d’una sèrie d’exercicis. Sensibilització de la imaginació sonora. L’escolta interior. L’escolta exterior. Diferents textures del silenci. La recerca del significat del silenci interior, exterior.
2. Els cinc sentits connectats.
Treball de la connexió entre els cinc sentits a través dels exercicis associatius: so-color, so-moviment, imatge-so, imatge-tacte, imatge-olfacte, etc… Treball amb colors auditius a través dels exercicis associatius: so-color, so-llum, so-foscor. Reflexions sobre el vertader sentit de sinestèsia (a vegades anomenada “audició colorejada”).
3. /Memòria sonora/ El ritme exterior, interior/
Iniciació a la consciència i presència de la memòria sonora individual, col·lectiva, espacial. Experimentació. Reflexions sobre el ritme, el pols i la naturalesa de les vibracions sonores. Exercicis associats.
4. El treball amb els símbols i l’inconscient/ la trobada amb l’inconscient creatiu/
Les emocions i les sensacions conscients i inconscients a través de l’expressió sonora i visual. Els símbols amagats. El punt d’equilibri entre el món interior i el món exterior. Tancament simbòlic del curs.

Informació pràctica
14h
Del 9 al 12 de juliol
Dilluns 9/07 de 17h a 21h
Dimarts 10/07 de 17h a 20h
Dimecres 11/07 de 17h a 20h
Dijous 12/07 de 17h a 21h
Preu: 120 (20% descompte si ets Sòciamiga, usuària del carnet Jove, o membre del GAC, PROA, AADPC, Dones Visuals i SGAE).

Omple el formulari d’inscripció aquí

 

 

 

 

 


Anahit Simonian
 és compositora i pianista nascuda a Armènia, actualment viu i treballa entre París i Barcelona. Se situa sovint en un creuament d’estils, experimentant amb la fusió de música contemporània, jazz, creacions sonores… Ha col·laborat amb diferents directors i directores de cinema i artistes visuals com Bertrand Tavernier, Serge Avedikian, Isaki Lacuesta, Vincent Roumagnac i Mirabelle Kirkland en diferents projectes com l’escriptura de bandes sonores, creació́ d’òperes, teatre, instal·lacions… i amb músics com Greg Cohen, Henri Texier, Sebastien Texier, la gran part del temps en projectes multidisciplinaris. El seu últim projecte és una instal·lació́ sonora i visual al voltant del tema de la primavera i dels viatges en el temps, en col·laboració amb el fotògraf francès Guillaume Poussou en el marc de la residència artística en Quercy Blanc, França, 2016. Després d’una necessitat interior d’expressar-se a través de la imatge i la paraula, neix la seva primera pel·lícula, L’Abcdaire de l’amoureuse d’un photographe (29′), estrenada al Festival Internacional de Cine Documental – Punto de Vista, al 2017. Co-dirigeix l’editorial de projectes musicals i pluridisciplinaris “Invisible Travels”.